Su Gurbuz

Amerika’da Doğum 1: Karar verme, Neden Amerika, Kazanılan Haklar

Bu konu hakkında çok yazılmış, konuşulmuş, tartışılmış. Eşim ve ben bu kararı aldığımızda elbette ki birçok olumlu olumsuz görüş ile karşılaştık. İstediğimiz sadece doğacak bebeğimize tüm hayatı boyunca kolaylıklar sağlayacak bir hediye vermekti. O yüzden tüm yorumlara kulaklarımızı kapatıp adım adım bu yolda neler yapılması gerekiyorsa zamanımız, imkanlarımız yettiği ölçüde çaba sarf ettik. Burada bizim gibi bu niyette olan diğer ebeveynlere bilgi vererek yardımcı olabilmek tek dileğim. Umarım başarılı olurum. Çünkü bu süreçte ben çok zorlandım. O kadar çok okudum, o kadar çok araştırdım ki bunları sizinle paylaşarak biraz da olsa benim endişelerimi yaşamadan daha kolay ilerlemenizi sağlayabilirim.

Lütfen sorularınızı bana çekinmeden iletin. Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.

image

Bebek haberini ilk aldığımda tabii ki korkular sardı beni. Nasıl bir anne olacağım, olmalıyım? Ona ne gibi imkanlar sunabilirim? Hep hayatında olabilecek miyim? gibi birçok endişeli soru. Eşimle bebeğimize verebileceğimiz en güzel hediyenin Amerika’da doğum olduğuna karar verdik ve buradan başladık. Neden derseniz:

-Okuduğuma göre gelişmiş bir ülkede doğum yapmanın en büyük avantajı çocuğun edindiği hukuki ve sosyal haklar. Sağladığı kolaylıklar nedeniyle en çok tercih edilen ülke ise Amerika’ymış.

-Amerikan vatandaşlığı doğumla kazanılan bir durum ve bu durum size kendi ülke vatandaşlığınızı bırakma zorunluluğu getirmiyor. Amerika topraklarında doğan çocuk, yasalar gereğince başkaca hiçbir şart aranmadan Amerikan vatandaşlığını elde ediyor ve ayrıca Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlığı ile çifte vatandaşlığa sahip oluyor.

-Bebek doğumuyla birlikte oranın kanunlarına tabi olmakta ve her türlü sosyal güvencesi, eğitim, öğrenim, yaşam hakları fazlası ile geniş imkanlarla önüne serilmektedir. Amerika’da doğan ve vatandaşlık hakkı kazanan bebek, kendisi ile aynı haklardan yararlanması için Amerikan vatandaşı olmayan ebeveynleri için de göçmenlik yasası gereğince 21 yaşını doldurduğu tarih itibari ile oturma izinleri için başvuruda bulunabiliyor.

– Bebek Amerikan vatandaşı olarak Amerika ve daha birçok ülkeye vizesiz girebiliyor.

-Amerika’da ilk, orta ve yüksek eğitim olanaklarından faydalanabiliyor. Amerikan Hükümetinden eğitim yardımı alabiliyor.

-Amerika’da çalışma, iş kurma, ticaret yapma, mülk edinme haklarından faydalanabiliyor.

-Amerika’da üniversite eğitimi yapmak istediği taktirde “yabancı” değil “vatandaş” statüsünde değerlendirilerek bu sayede yabancı statütüsüne göre çok daha ucuz fiyatlarla eğitim alıyor.

-Üniversite için alabileceği burs miktar ve oranları çok daha yüksek olabiliyor.

-Türkiye’deki sadece yabancı pasaportlu öğrencilerin okuduğu okullarda okuyabiliyor veya yabancı öğrenci kontenjanlarından okullara ve üniversitelere geçiş yapma hakkı olabiliyor.

-Hiç akla gelmeyen ve 2020 Covid-19 pandemi sürecinde öğrendiğimiz başka bir konu da Amerika’nın yurt dışında yaşan vatandaşları da dahil tüm halkına ekonomik yardımda bulunduğu oldu. Bu konu ile ilgili yazımı bu linkten okuyabilirsiniz.

Pandemi nedeniyle getirilen sınırlamalara ilişkin Büyükelçiliğin duyurduğu son güncellemeler için tıklayın…

Amerika’da doğum 1 yazımın aslına ulaşmak için tıklayın

Yorum bırakın

Information

This entry was posted on 23 Haziran 2020 by and tagged , , , , , , , , , , .

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Diğer 2 aboneye katılın

İletişim için:

suleaksak@gmail.com
Follow Su Gurbuz on WordPress.com

Hiç Instagram resmi bulunamadı.

Follow me on Twitter

HitKas.Com | Sosyal Medyada Popüler Olun
BİRTAKIM YAZILAR

''Okumadığın gün karanlıktasın.''

sıfır derece

gelecekte unutacağımız söylenecek bir kaç cümlemiz olmalı.

Natali Yeşilbahar

Just another WordPress.com site

SlingoMOM ...anne, çoluk-coluk ve diğerleri

Annelik, Bebek, Doğal ebeveynlik, Sling, hamilelik

style sprite

A spirited documentation of my personal style.

gamzearal

Just another WordPress.com site

gezdimvegordum

Just another WordPress.com site

rebeltakipte.wordpress.com/

Moda,ünlülerden stil önerileri,son trendler hakkında herşey takipte

Webrazzi

Yeni nesil web girişimlerine yakın takip